Moro! Minä olen Sami ja tämä on Vehree,

yhden miehen mainostoimisto

Tiedätkö missä Vehreen ideat syntyvät? Entä mitä tarkoittaa työloma? Ja miten ihmeessä hirvikärpäset liittyvät maanläheiseen mainostoimistoon? Näihin sekä moneen muuhun kysymykseen löydät vastauksen tältä sivulta.
Vehree mainostoimisto: Metsän mullista puskee mainoksia

Metsän mullista puskee mainoksia

”Oletko aivan hullu?”, kysyi äitini kun kerroin jättäväni vakituisen työpaikan ja perustavani mainostoimiston. Siitä se sitten lähti, eikä päivääkään ole tarvinnut katua päätöstä.

Vehreen tarina sai alkunsa Ylöjärven maaseudulla, Länsi-Teiskossa. Oli vuosi 2014, siinä vaiheessa olin vielä töissä tamperelaisessa mainostoimistossa. Kaikki oli periaatteessa hyvin, mutta mielen sopukoissa kaipasin uusia haasteita.

Yrittäjän vapaus houkutteli, mutta esikuva puuttui kokonaan. Lähipiirissä ei ollut yhtään yrittäjää, jolta olisi voinut kysyä asioita tai ottaa oppia. Lopulta kuitenkin päätin, että nyt tai ei koskaan on aika perustaa oma yritys!

Lue Ylöjärven Uutisten artikkeli Vehreen perustamisesta vuodelta 2015.

Vehree on maanläheinen mainostoimisto

Maanläheinen mainostoimisto

Vehreen ilmeessä aiemmin käytettyä valokuvaa luultiin Photoshopissa tehdyksi. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan kuva on otettu metsän keskellä elokuussa 2015. Hirvikärpäset tekivät kuvaussessiosta haasteellisen!

Alusta alkaen Vehreen toimintaa ovat ohjanneet maanläheiset toimintaperiaatteet. Työ perustuu aina asiakkaiden tarpeisiin sekä kestävän kehityksen periaatteisiin. Toiminta on mahdollisimman ympäristöystävällistä, niin yrityksen sisällä kuin yhteistyökumppaneita valitessakin.

Ekologisten arvojen lisäksi Vehreen vahvuuksia ovat mutkaton palvelu ja järkevä hinnoittelu. Yksinyrittäjänä tunnen muiden pienyrittäjien tarpeet ja osaan asettua myös aloittavan yrittäjän saappaisiin. Silloin markkinointibudjetti on yleensä hyvin rajallinen.

Lisää Vehreen ekologisista arvoista Yrittäjäkassan haastattelussa.

Mainonnan kyläkauppa

”Tavoitteemme on palvella asiakkaitamme niin, että He ovat meihin tyytyväisiä.” – Tuomisen kaupan lehti-ilmoitus 1900-luvun puolen välin paikkeilta.

Kun Vehree oli toiminut pari vuotta, oli aika muutokselle. Vuonna 2017 Vehree muutti Nokialle Koskenmäkeen, missä se toimii tänäkin päivänä.

Nykyisissä Vehreen tiloissa on toiminut 1930-1970–luvuilla Tuomisen sekatavarakauppa. Nyt ympyrä sulkeutuu: jo tuolloin kauppiaana toiminut Lauri Tuominen ymmärsi markkinoinnin merkityksen. Hän panosti vahvasti mainontaan ja voitti jopa useita kertoja näyteikkunakilpailuja.

Ennen kuin uusi toimisto saatiin otettua käyttöön, oli edessä iso remontti. Vuonna 1900 rakennetussa rakennuksessa seinissä kasvoi heinää. Vuoden kestäneen määrätietoisen puurtamisen jälkeen uusi toimisto oli valmis. Toimiston sisustuksessa on hyödynnetty Tuomisen kaupan ajoilta säilyneitä vanhoja mainoksia.

Lue nokialaisten muisteloita Tuomisen kaupasta Facebookin Nokia Valokuvina -ryhmästä sekä Nokian Uutisten juttu Vehreen muutosta Nokialle.

Vehree mainostoimisto: Yksinyrittäjä ei pärjää yksin. Kuva Vehreen kevätjuhlasta 2019

Yksinyrittäjä ei pärjää yksin

Vaikka toimii yksinyrittäjänä, yksin ei kuitenkaan pärjää. Yrittäjyydessä verkostoituminen on äärimmäisen tärkeää. Vehreen verkostoista löytyykin monenlaisia osaajia, kuten webhotelleja, valokuvaajia, kuvittajia, kääntäjiä, koodareita ja painotaloja.

Aivan yrittäjäurani alussa liityin paikalliseen yrittäjäjärjestöön. Sittemmin olen ollut monessa mukana: olen kuulunut esimerkiksi Nokian yrittäjien ja Nokia-seuran hallituksiin. Olen myös mukana paikallispolitiikassa: olen Nokian vihreiden varavaltuutettu.

Vehree mainostoimisto: Työloma Espanjassa

Vastuuta ja vapautta

Yrittäjyys on opettanut minut tasapainoilemaan vastuun ja vapauden ristiaallokossa. On hienoa, kun voi päättää omista työajoistaan ja -tavoistaan. Mainostoimistotyö on useimmiten ei-paikkasidonnaista, joten yrittäjyys on mahdollistanut esimerkiksi ”työlomailun” Espanjassa tai vaikkapa Lapissa.

Mainostoimistotyössä ongelmanratkaisukyky sekä luovuus ovat äärimmäisen tärkeitä. Parhaat ideat eivät välttämättä synny stressissä tietokoneen ääressä, vaan esimerkiksi luontopolulla, saunan lauteilla tai vaikkapa remontin parissa.

Siksi haluankin liputtaa lyhyemmän työajan puolesta: teen käytännössä 5-6 tuntista työpäivää. Tämä tarkoittaa kuitenkin vain sitä aikaa, jonka käytän tietokoneen ääressä. Luovuus tarvitsee tilaa.

Lue Ylen uutinen lyhyestä työajasta.

Siemeniä yrityksesi kasvuun

Idea tähän Siemeniä yrityksesi kasvuun -mainosvideoon saattoi syntyä saunanlauteilla. Halpa hinta ei välttämättä ole avain menestykseen – mutta ehkäpä hyvät nettisivut voisivat ollakin? 

Miltä siis kuulostaisi maanläheinen mainostoimistokumppani, joka hoitaa hommat sovitussa aikataulussa ja on tarkka yksityiskohdista? Mainostoimisto, joka kommunikoi ystävällisesti ja ymmärrettävästi – ja on helposti tavoitettavissa?

Sellainen on Vehree, mainonnan kyläkauppa, jonka löydät Tampereen vierestä Nokialta.

Tutustu myös Vehreen palveluihin ja ota yhteyttä!