Palvelumuotoilu

Palvelumuotoilun tavoitteena on palvelukokemuksen käyttäjälähtöinen suunnittelu niin, että palvelu vastaa niin käyttäjien tarpeita kuin palveluntarjoajankin tavoitteita. Palvelumuotoilun työpajassa suunnitellaan mm. yrityksesi asiakaspolku, palvelupolun kuvaukset sekä asiakasprofiilit.
Hinta: 990 euroa + alv. 24 %

Palvelu on osa markkinointia

Kuinka yrityksesi brändi näkyy ja koetaan henkilökunnan ja asiakkaan välisessä vuorovaikutuksessa?

Palvelumuotoilu on prosessi, joka auttaa havaitsemaan, missä, milloin ja kuinka yritys voi tehdä palvelunsa arvokkaammaksi asiakkaillensa sekä itselleen. Palvelumuotoilun avulla käydään läpi yrityksen tarjoaman palvelun asiakaspolku asiakkaan näkökulmasta tarkasteltuna. Tämä prosessi auttaa havaitsemaan asiakkaille arvoa tuottamattomat tai palvelusta puuttuvat elementit.

Vehree: Palvelumuotoilun työpaja

”Tykkäsin, kun joutui miettimään meidän palvelua ihan erilaisesta näkövinkkelistä”

Vehreen asiakkaiden kokemuksia palvelumuotoilun työpajoista:

”Palvelumuotoilun työpajojen suurinta antia on ollut se, että olemme löytäneet yritystoiminnan ja palvelumme kipukohtia sekä kehityskohteita. Yrityksen kokonaiskuva on avautunut.”

”Keskenämme me oltiin jo mietitty näitä asioita palveluprosesseja paljonkin, mutta työpajassa lähestyttiin meidän palvelua nimenomaan asiakkaan näkökulmasta. Itse kun jumittuu miettimään asioita insinöörin näkökulmasta, niin ei me oltaisi hoksattu kaikkia näitä palvelun yksityiskohtia. Työpajoissa saatiin kanavoitua meidän palveluprosessi tiiviiksi paketiksi. Palvelumuotoilun työpaja selkeytti meidän hommaa, mikä oli tosi hyvä juttu!”

Usein kysytyt kysymykset

Palvelumuotoilu koostuu kahdesta puolen päivän työpajasta (kesto á 3 h). Työpajat järjestetään Vehreen toimistossa tai asiakkaan tiloissa. Pajaan voi osallistua yrityksestäsi 1-3 henkilöä. Työpajoissa suunnitellaan:

  • Sidosryhmäkartta
  • Asiakasprofiilit
  • Asiakaspolku ja ohjeistukset
  • Palvelupolun kuvaus
  • Tarinallistamisen elementit

Vehreen Palvelumuotoilu-työpaja soveltuu erityisesti pk-yritykselle, joka haluaa kehittää palveluaan entistä asiakaslähtöisempään suuntaan ja erottua siten kilpailijoistaan.

  • Osallistuminen työpajoihin (2 x 3 tuntia).
  • Kaikkia palvelumuotoilun osa-alueita ei tehdä työpajoissa valmiiksi. Tilaaja saa työpajoista lisäksi kotitehtäviä, jotka tulee suorittaa Vehreen antamien ohjeiden mukaan.

Työpajoissa syntyvät dokumentit, joiden pohjalta pystyt kehittämään palveluasi.

Vehreen takuut

Vehree on siitä erilainen mainostoimisto, että kaikki asiakkaat saavat jokaikiseen työhön ainutlaatuiset takuut: tuulitakuu, selkokielisyystakuu, aikataulutakuu sekä pyöröovitakuu.

Tuulitakuu

Tuulitakuu

Selkokielisyystakuu

Selkokielisyystakuu

Aikataulutakuu

Aikataulutakuu

Pyöröovitakuu

Pyöröovitakuu