Millainen on hyvä logo?
Hyvä logo on mieleenpainuva ja erottuva. Hyvä logo – tai liikemerkki, yritystunnus – kestää aikaa, kuvastaa yrityksen toimialaa, brändiä, arvoja ja hintamielikuvaa. Väri, tyyli ja muoto sopivat kyseiselle yritykselle. Hyvä logo toimii isossa ja pienessä koossa ja eri formaateissa, muutaman millin kokoisena mainoskynissä tai usean metrin kokoisissa ikkunateippauksissa.
Erilaiset logoversiot eri käyttötarkoituksiin
Logosta kannattaa yleensä suunnitella erilaisiin käyttötarpeisiin muutama erilainen versio: värillisen version lisäksi useimmiten suunnitellaan myös yksivärinen ja negatiiviversio. Näin logon käyttö yhdenmukaisella tavalla on helppoa.
”Kyllä huomaa, että on ammattilainen asialla”
”Erittäin hyvin onnistuit siinä, että olit aidosti kiinnostunut asiakkaan toiveista. Vaikka itellä oli vaikea hahmottaa, millainen logon pitäisi olla, niin sait nopeasti juonesta kiinni ja lopputulos yllätti minutkin. Tuli kyllä vakuuttava ja näyttävä logo. Uskon, että tämä logo herättää huomiota. Kyllä huomaa, että on ammattilainen asialla – suosittelen!”
– Osteopaatti Harri Mäkelä
Näin logosuunnittelu etenee
Aloituspalaveri
Kartoitamme toiveesi logon suhteen, käymme läpi mitä yrityksesi tekee ja mikä on kohderyhmä.
Logoehdotukset
Saat Vehreestä sähköpostiisi logoehdotukset, joihin pyydämme kommentteja.
Vedoskierrokset
Tässä vaiheessa hiotaan valitsemastasi logoversiosta lopullinen versio.
Valmista tuli!
Saat sähköpostiisi lopulliset logotiedostot.
”Näytä minulle hiekkalaatikon rajat”
”Logosuunnittelu vaatii näkemystä ja kokemusta, joten se kannattaa antaa ammattilaisen tehtäväksi. Sama logo on yleensä käytössä useita vuosia, jopa vuosikymmeniä. Logon uusiminen myöhemmin on kallista, koska samalla joudutaan uusimaan esimerkiksi valomainoksia, autoteippauksia ja roll-uppeja. Tämän takia logosuunnitteluun kannattaakin panostaa. Paras yhteistyö syntyy luottamuksesta – parhaat logoistani ovatkin onnistuneen yhteistyön tuloksia. Näytä minulle hiekkalaatikon rajat ja anna minun rakentaa niiden sisällä!”
Sami Karjalainen
Luova suunnittelija, yrittäjä
Vehree mainostoimisto